Własna agencja reklamowa – co trzeba wiedzieć?

Własna agencja reklamowa – co trzeba wiedzieć?

Nie brakuje Ci pomysłów, inni od dawna podziwiają Twoją kreatywność i dobrze się czujesz podczas pracy z klientem? W takim razie bardzo możliwe, że myślałeś już nad założeniem własnej agencji reklamowej. Dziś podpowiemy Ci, jak zbudować swój biznes od podstaw i stawiać pierwsze kroki w branży.

Zastanów się nad tym, co dokładnie będziesz robić

Nawet jeśli masz spore ambicje, pamiętaj, że lepiej realizować plany krok po kroku. Dobrze zastanów się nad tym, jakie usługi będziesz świadczyć. Jako właściciel jednoosobowej działalności gospodarczej będziesz zdany głównie na siebie samego. Realnie oceń swoje umiejętności, a także ilość czasu, który jesteś w stanie przeznaczyć na wykonywanie zawodowych obowiązków. Kompleksowa oferta to atut, ale firmy, które specjalizują się w konkretnej dziedzinie marketingu, również odnoszą sukcesy. Co sprawia Ci najwięcej radości i w czym czujesz się pewnie? W tworzeniu strategii, projektach graficznych? A może to filmy promocyjne i teksty kreujące pozytywny wizerunek marki są Twoją mocną stroną? Musisz to określić, zanim przystąpisz do dalszych działań.

Niezbędne wyposażenie, czyli to, czego potrzebujesz oprócz głowy pełnej pomysłów

Wiesz już, czym będziesz się zajmować. To świetnie, jednak potrzebne są Ci jeszcze odpowiednie narzędzia. Komputer o właściwych parametrach technicznych, oprogramowanie, dobrej jakości smartfon, który nierzadko potrafi zastąpić aparaty fotograficzne z prawdziwego zdarzenia oraz drukarka to podstawy. Oprócz tego przyda Ci się oczywiście biurko i wygodny fotel, artykuły papiernicze, teczki i segregatory, które ułatwią utrzymanie porządku w dokumentacji. Jeśli jesteś w stanie wygospodarować przestrzeń w swoim domu, to znakomicie. Jeżeli jednak sprawi Ci to kłopot, wynajmij biuro. Nawet takie niewielkie sprawi, że w oczach kontrahentów i zleceniodawców będziesz prezentował się bardziej profesjonalnie.

Pierwsze zadanie? Wypromuj swoją firmę!

Jesteś gotowy do działania. Na początek najważniejsze zadanie, czyli wypromowanie swojej własnej marki. Jesteśmy pewni, że wiesz jak to zrobić, dlatego pozwolimy sobie tylko przypomnieć Ci o kilku kwestiach. Po pierwsze, zainwestuj w stronę internetową, która jest atrakcyjna wizualnie i wypełniona merytorycznymi informacjami. Bądź aktywny w mediach społecznościowych i nawiązuj współpracę z innymi właścicielami lokalnych biznesów. Nie bój się oryginalnych, odważnych plakatów albo spotów video. Gdy wykażesz się konsekwencją i zaangażowaniem, szybko dostrzeżesz znakomite rezultaty. Powodzenia!